Dzień: 1 kwietnia 2020

Drążek do podciągania

Skuteczne ćwiczenia dla każdego

Ruch, aktywność sportowa to zdrowa rzecz. Należy dbać o aktywność sportową każdego dnia lub przynajmniej co drugi dzień, dzięki czemu nie będą nam groziły choroby XXI wieku – nadwaga oraz otyłość. Jak dbać o kondycję i swoją sylwetkę? Przy pomocy najróżniejszych przyrządów do ćwiczeń. Można z nich korzystać na siłowni lub można je zakupić do domu. Do stworzenia własnej, domowej siłowni nie potrzeba wiele miejsca. Jedna, dwa, maksymalnie trzy urządzenia i będzie można zaplanować funkcjonalny i skuteczny trening.

Podciąganie do góry

W domu bez najmniejszego problemu zamontować można drążek do podciągania, dzięki któremu będzie można się podciągać do góry na różne sposoby. Od tych właśnie sposobów zależy jak będą pracować poszczególne partie mięśniowe. Wyróżniamy podciąganie nachwytem i podchwytem. Zanim zaczniemy planować swój trening należy pamiętać o różnorodności. Dzięki temu do pracy zostaną zaangażowane poszczególne partie mięśniowe, dzięki czemu ciało będzie się lepiej rozwijało oraz rzeźbiło. Podciąganie nachwytem polega na tym, że czubki palców skierowane są w stronę przeciwną niż ćwiczący. Podciąganie podchwytem polega na tym, że czubki palców skierowane są w stronę ćwiczącego. Druga metoda zaliczana jest do łatwiejszych. Przy czym należy pamiętać o tym, że to co jest łatwiejsze nie zawsze jest skuteczniejsze. Jeżeli chodzi nam o mocniejsze i solidniejsze ćwiczenia na drążku, to musimy wziąć pod uwagę pierwszą metodę, dzięki czemu zmusimy mięśnie do intensywniejszej pracy.

Dobra technika do ćwiczeń

Podciąganie na drążku nachwytem jest trudniejsze, jednak jego efekty są o wiele bardziej zadowalające. Dzięki tej metodzie można po pierwsze wspaniale wzmocnić swoje plecy oraz mięsień naramienny. Wielu specjalistów zauważa, że mięsień naramienny u wielu osób jest bardzo słabo rozwinięty. Może więc warto wykonywać takie ruchy na drążku, dzięki czemu wzmocnimy go w pewnym stopniu. Z kolei podciąganie podchwytem również wzmacnia plecy, ale w o wiele mniejszym stopniu. Przy wykonywaniu ćwiczeń na takim przyrządzie należy pamiętać o odpowiedniej technice, dzięki czemu nikt nie zrobi sobie krzywdy i nie doprowadzi do kontuzji. Dłonie zawsze muszą być ułożone na szerokości nieco większej niż nasze barki. Ciało musi zwisać swobodnie na wyprostowanych całkowicie rękach. Pamiętajmy o tym, że nasza głowa musi być przedłużeniem kręgosłupa. Dopiero potem można myśleć o wykonywaniu dowolnych ćwiczeń na drążku, których opis zawsze znajdziemy w internecie.

Ręka zdjęcie utworzone przez drobotdean - pl.freepik.com