Dzień: 21 kwietnia 2020

Drążek do podciągania

Dobry plan treningowy dla początkujących

Ułożenie planu treningowe dla osób zaawansowanych nie jest trudne. Co mają jednak powiedzieć amatorzy, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze sportem. Jeżeli nie mają oni odpowiedniej wiedzy, to zawsze mogą skorzystać z wiedzy innych, bardziej doświadczonych osób, które można znaleźć w siłowni. Zawsze można posiłkować się również wiedzą znalezioną w sieci, dzięki czemu można wykonać prawidłowo skomponowany trening w zaciszu własnego domu.

Prosty przyrząd do ćwiczeń

W domu przydać może nam się proste i zajmujące mało miejsc urządzenie do ćwiczeń. Mowa tutaj o drążku, który można zainstalować nawet w przejściu pomiędzy jednym a drugim pokojem. Drążek do podciągania pozwala na efektywne zaplanowanie treningu. Przy czym zanim rozpoczniemy trening musimy wiedzieć jak zacząć pracować, aby nie zrobić sobie krzywdy i prawidłowo aktywować mięśnie. Każda osoba trenująca powinna pamiętać o aktywacji łopatek w odpowiedni sposób ściągając do tyłu podczas podciągania. Brzmi to skomplikowanie, jednak takie nie jest. W pierwszej kolejności wystarczy w swobodnym zwisie wypiąć klatkę do przodu, łopatki z tyłu łącząc razem. Jeżeli takie ćwiczenie nam się uda, to w przyszłości podczas podciągania również uda nam się razem połączyć łopatki. Dzięki temu można również pozwolić na mocniejsze zaangażowanie włókien mięśniowych. To właśnie one odpowiedzialne są za naszą siłę podczas ruchu podciągania.

Proste i dobre ćwiczenia

Osoby, które wykorzystują drążek do podciągania powinny nauczyć się również kilku podstawowych pojęć, dzięki czemu ćwiczenia będą dla nich łatwiejsze. Pierwsze pojęcie to podciągnięcia negatywne. Osoba trenująca musi wyjść ponad drążek z ziemi lub wyskoczyć. Należy zachować napięte ciało i bardzo powoli opuszczać się w dół, aż do całkowitego wyprostu łokci. Zawsze należy wykorzystać ruch odbywający się w łokciach, jeżeli chcemy zachować odpowiedni poziom bezpieczeństwa i wykonywać dobrze ćwiczenia. Drugie pojęcie to podciągnięcia australijskie, które polega na wybraniu miejsca, w którym drążek osoba ćwicząca ma mniej więcej na wysokości klatki piersiowej. Dłonie trzymające drążek muszą znajdować się mniej więcej na wysokości mięśni piersiowych. Ciało należy trzymać w prostej linii oparte za pomocą stóp o ziemię. Podczas podciągania należy pamiętać o odpowiednim ustawieniu łokci. Najlepiej zachować kąt 45 stopni, dzięki ćwiczenie będzie prawidłowo wykonane. Ćwiczenia na drążku są naprawdę bardzo efektywne, jeżeli będziemy dbali o dobrą technikę wykonywania.